Uprkos ostvarenom napretku na području obrazovne reforme, stvaranje inkluzivnog i nediskriminatornog obrazovnog sistema još predstavlja izazov za aktuelnu reformu obrazovanja.
Ovo je stav Koalicije organizacija osoba sa invaliditetom Tuzlanskog kantona koja je u Tuzli 16.12.2014. godine organizirala okrugli sto o značaju inkluzivnog obrazovanja osoba sa invaliditetom.
Okrugli sto čiji su učesnici bili članovi građanskih udruženja koja zastupaju osobe sa invaliditetom, stručnjaci sa Edukacijsko – rehabilitacijskog fakulteta iz Tuzle, te predstavnici resornih kantonalnih ministarstava bio je prilika da istakne problem neadekvatnog i nepristupačnoga obrazovanja učenicima s različitim stepenom invalidnosti.
– Mi sad imamo primjere da djeca sa fizičkim invaliditetom kod kojih je intelekt u potpunosti očuvan, nisu uključena u proces obrazovanja jer obrazovne ustanove nisu arhitektonski pristupačne.
Djeca nemaju stručnu asistenciju i odgovarajuća pomagala, a programi nisu adekvatno kreirani za djecu sa invaliditetom, kaže Suad Zahirović, predsjednik Udruženja „Lotos“, iz Tuzle.
Neodgovarajuće obrazovanje stavlja osobe sa invaliditetom u stanje ovisnosti o socijalnoj pomoći i vodi ih u siromaštvo, smatraju učesnici današnjeg okruglog stola.
Problem se može riješiti integracijom medicinske i socijalne dijagnoze al u najranijoj dobi tokom obrazovanja da bi osobe sa invaliditetom bile ravnopravne na tržištu radne snage.
– To znači da se ne posmatraju odvojeno strategije, da se Ministarstvo obrazovanja i Ministarstvo za rad i socijalnu politiku TK ravnopravno zalažu na procesu integracija, a ne prevencije, kazao je Azem Poljić, pomoćnik ministra za rad i socijalnu politiku u Vladi TK.
Integracija dugoročno može zauzeti mjesto rehabilitacije, reintegracije i resocijalizacije, dodaje Poljić.
Na taj način proces bi koštao znatno manje, a korist za osobe sa invaliditetom bila bi daleko veća.